close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נסיעת מבחן לרכב יד שניה: מה מומלץ לבדוק

זאב נחמזוןט אייר, תשפג30/04/2023

רגע לפני שאתם רוכשים רכב משומש – כדאי לכם לצאת איתו לנסיעת מבחן, והנה הסיבות לכך

תגיות:
צילום: shutterstock

ביהדות יש משפט האומר "דין גיטין לפני דין נישואין", כלומר "לפני שאתם מתחתנים, צריך שתבינו ממי אתם מתגרשים". הלוואי שלא, אבל על כל מקרה שלא יבוא, זוגיות וחיי משפחה הם משהו שאולי לא נכון להשוות לנהיגה ברכב, אבל גם במקרה האחרון מדובר בהשקעה ודרך ארוכה ומשותפת ושווה לעשות כל מה שניתן שגם הקשר הזה יעבוד ויישא פירות והנאה.

הבדיקה שלהם והבדיקה שלכם
רושם ראשוני הוא בהחלט שיקול מהותי בבואכם לקנות רכב, אך לא די בכך, ולפני שאתם משקיעים עשרות ולעתים מאות אלפי שקלים כדאי שתכירו אותו יותר לעומק. במקרה של רכב יד שנייה חשוב אפילו יותר לקחת אותו לבדיקה במכון, אך אולי החשוב מכל הוא לצאת לנסיעת מבחן ולחוות את הרכב בידיכם, בזמן אמת ובמבחן המציאות. ההתנסות הזו יכולה להפתיע אתכם לטובה, ובמקרה הפוך – לשמור עליכם מפני חווית קניה שלילית והרפתקה יקרה וממושכת.

בדיקת רכב משומש לפני קנייה חשובה מאד כי היא יכולה לעלות על נקודות וסוגיות שאתם כלקוחות לעולם לא תדעו לעלות עליהן בעצמכם. מצב מכני, תאונות ש"הוסתרו", נזקי שלדה ואפילו ברגים רופפים. מאחר ובחלק מהמקרים מדובר בבטיחות ובשמירה על החיים – זו בדיקה הכרחית. אבל בדיקה כזו לעולם לא תוכל לתת מענה על חווית הנהיגה והנסיעה ברכב. אל תתפשרו על נסיעה כזו, בואו עם אדם נוסף בעל רישיון נהיגה, והתעקשו על כך שאתם תנהגו.

נעים מאד, אוטו
בכניסה לרכב הפוטנציאלי הבא שלכם – נסו להכיר אותו מרגע הראשון. כוונו את מושב נהג באופן הכי נכון עבורכם ובדקו כי מכלול הכיוון עובד וברור לכם כיצד להשתמש בו. הניעו, הקשיבו רגע למנוע. אתם הולכים לשמוע אותו עוד הרבה מאד זמן, בשאיפה כמה שנים טובות. אם הוא רועש מדי, או שיש נקישות וקולות מוזרים, נסו להבין מה הסיבה לכך ואם יש תיעוד על כך.

צאו לנסיעה ונסו לחוות אותה בנהיגה האופיינית לכם. האם הישיבה נוחה לכם, האם הדוושות מרגישות בטוחות תחת רגלכם, האם ההילוכים קלים להעברה אך לא קלים מדי? האם ההגה מרגיש יציב בידיכם ואינו רועד?

דבר נוסף וחשוב מאד – בדקו את הבלמים. בצעו בלימה איטית וקלה ובצעו גם בלימת חירום (בזהירות ותוך עדכון היושבים ברכב לפני).

גם האצה ופניות יכולת לשמש אינדיקציה לחוויית הנהיגה. חשוב לזכור כי למרות שכביש הוא לעולם אינו איזור נוחות, הרכב שלכם צריך להיות איזור הנוחות שלכם והשליטה בו צריכה להיות מיטבית.


יכול להיות שיידרש לכם זמן להתרגל אליו, אך אם אינכם מרגישים בטוחים בו כלל, שווה לשקול האם נכון לרכוש אותו. בנוסף, אם הבאתם אתכם עוד נהג – בקשו ממנו להתנסות בנהיגה בעצמו ולתת חוות דעת נוספת, כזו שיכולה גם לשים לב לפרטים שאתם לא שמתם לב אליהם, או להרגיע ספקות במידה ועלו אצלכם.

בקטנה, אבל חשוב
ברכב משומש יש המון דברים קטנים שלעתים אפילו בעליו לא שם לב אליהם, וחלקם לא יתגלו בבדיקה. אתם, לפני הרכישה, יכולים לגלות אותם ולבקש ממוכר הרכב לתקן אותם או לחלופין להעלות זאת שוב בעת המשא ומתן על המחיר. שימו לב כי כל נוריות החיווי ברכב עובדות, כי מערכת המולטימדיה או הרדיו תקינה, כי הרמקולים עובדים כמו שצריך ואינם מרעישים או שחוקים.

התייחסו לפריטים קטנים כגון שקעי טעינה ו-USB, חגורות בטיחות שננעלות ונפתחות באופן תקין לחלוטין, כמו כל דלתות הרכב, שהחלונות ולמעשה כל רכיב שאתם נוגעים בו או מפעילים אותו עובד כראוי. אם אכן כך הדברים – זה מעיד על כך שהרכב שמור, וזו אינדיקציה טובה לרכישה מאדם נכון.

הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה